22 mrt 2011

Lente!

Eindelijk! Gisteren ging de lente officieel van start. Ik kan me ook weer helemaal uitleven in mijn verslaving: paarden uit de rui helpen. Elke dag maak ik gewapend met mijn Furminator een rondje 'paard' en werk me suf om al die haren te verwijderen.

De paarden genieten met volle teugen. Rose stopt spontaan met eten en begint erbij te kwijlen, Beetle idemdito. Toen ik haar laatst een rosbeurt gaf stonden we allebei zeer verbaasd naar haar buik te kijken die vol in verzet ging van die harde borstel die over de vacht ging. Beetle keek net zo vreemd als ik! Het veulen was het er duidelijk niet mee eens, zou het gekieteld hebben?

Bij Ed en zijn jonge meiden is het dringen geblazen. Hoewel ze zich met groot respect naar mij toe gedragen, proberen ze allemaal als eerste aan de beurt te zijn. Stiekem proberen ze elkaar wat aan de kant te duwen en dringen zo voor hun beurt. Dit alles in harmonie en zo sta ik omringd door 4 paarden en voel ik me zeer, zeer geliefd. Het is een mooi clubje; een Tennessee Walker, Spotted Mountain Horse, Kentucky Mountain Saddle Horse en een Paso Peruano. Wat een rijkdom..

Last but not least zijn Lulu en Potter aan de beurt. Ook hier is het volop genieten. Als ik klaar ben met Lulu ga ik verder met Potter maar daar is mevrouw Lulu het niet mee eens en ze duwt zich radicaal voor Potter die als een gentleman ruimte maakt voor zijn geliefde. 't is toch wat.

Hoe dan ook, het is op en top genieten voor iedereen.