29 mrt 2011

Gearriveerd!

En 2 dagen later was hij daar! Zo valt het geduldig zijn achteraf nog best mee. Gisterochtend had ik me verslapen, sja, even wennen dat het wat later licht wordt. Jammer want daardoor miste ik net de geboorte. Zoals altijd liep ik rechtstreeks van de slaapkamer naar de 'kraamkamer'. De hondjes renden voor me uit en Muzby zette het op een blaffen, ik wist meteen dat we een extra bewoner hadden.

En ja hoor, daar lag een hoopje op de koude stenen vloer vlak voor de inloopstal die met een dik pak vlas bestrooid was. Ik verwelkom de kleine hartelijk en wordt terug begroet met een aandoenlijk hinnikje. Dat vindt hij kennelijk zelf ook een leuk geluid en herhaalt het meerdere malen. Een praatjesmaker...

Ik gil naar Oscar die nog in bed licht dat er een veulen is. Wel handig, het slaapkamerraam staat toch open. Gevolgd door een luidkeels 'Champagne!'. Van alle mogelijke kleuropties vos, bruin, zwart, golden champagne, amber champagne en classic champagne was er slechts 4% kans op een classic en dat is het geworden! Mijn hart was zo vol van eindelijk weer een merrietje te krijgen dat ik over-enthousiast het ene gaatje onder de staart voor vrouwelijk aanzag. Pas een half uur later drong het tot me door dat ik het achterste van een jongetje had bekeken en we 8 Tennessee Walker hengstjes op een rij hadden gekregen. Ondanks de lichte teleurstelling is het allerbelangrijkste dat het een gezond veulen is en dat moeder Rose een makkelijke bevalling heeft gehad. En dat is het geval! Gauw haal ik een pak stro en strooi een berg op de stenen vloer waar hij die dag regelmatig op ligt. Kennelijk zijn voorkeursplek.

Max, zoals zijn roepnaam is geworden, is het eerste classsic champagne Walker hengstje in Europa. Toch weer iets aparts. We mogen weer trots zijn!