4 mrt 2010

Hoor de vogeltjes fluiten!

Eindelijk, het is voorjaar! Voor de 3e dag op een rij schijnt er een stralende zon in de vroege ochtend terwijl het gras wit uitgeslagen is van de bevroren dauw.

Nu Lilly op het einde van haar dracht is wordt ze extra in de gaten gehouden. Haar uier is nog niet helemaal volgelopen maar je kunt het nooit weten dus elke ochtend ga ik haar direct controleren. Ondanks dat het nog vroeg is bruist het om me heen van de activiteit. Ik kan echt met volle teugen genieten van alle vogeltjes die om het hardst fluiten. In de verte hoor ik een bonte Specht met zn snavel in de boomstam hameren. Aan de bosrand zitten de Vlaamse Gaaien maar ook de merels, mussen en vinken in de tuin en wei fluiten dat het een lieve lust is.

Na deze lange winter die het koudst in meer dan 15 jaar is geweest lijken ze nog mooier te fluiten dan anders. Met het voorjaar komen ook de knoppen in de bomen, de krokussen en tulpen steken hun hoofd boven de grond en weldra zal alles weer beginnen te groeien en bloeien. Ik kan niet wachten tot de weides weer mooi groen zijn en de veulentjes dartelen in het hoge gras. Wat een heerlijke tijd gaan we weer tegemoet!