2 mei 2009

Poezefeest!

Vandaag is het 16 jaar geleden dat onze Izzy geboren werd. Samen met haar broer Puck trad ze mijn leven binnen. 16 jaar alweer, wat gaat de tijd snel en wat is er veel gebeurd. Izzy en haar broer verhuisden mee van Geldermalsen naar Drunen om ruim 8 jaar geleden hier in Hechtel te belanden. Broerlief hield het helaas 5 jaar geleden al voor gezien.

De laatste 8 jaar hebben ontelbaar veel katten ons leven betreden. Van opvangkitten, wilde katten, gewonde exemplaren tot volwassen adoptiepoezen, Izzy ontving iedereen met open armen. Met 1 grote uitzondering en dat was Beer; de poes van Oscar. Die 2 waren als water en vuur terwijl Izzy liefdevol menig kitten en zelfs volwassen katten als huisgenoot accepteerde.

16 jaar is heel wat, zeker als raskat (Somali) met een chronische darmaandoening. Toch is deze dame nog heel fit, de kwaaltjes daar gelaten. Zodra ik me op een stoel zet staat ze te mekkeren om op schoot getild te worden. Ook nu ligt ze daar te knorren. Haar dagelijkse trip naar buiten beperkt zich tot de mooie dagen en een blokje door de achtertuin. Soms lijkt ze wat dementerende maar ook dat heeft zijn charmes. Eten doet ze nog altijd heel graag. Vandaag zullen we is een lekker visje voor haar koken.

Dikwijls zeg ik met een gekke bek 'Izzy gaat 30 worden', stiekem hoop ik dat ze dat gaat waar maken!