6 apr 2010

Poezelig nieuws

Met het voorjaar komen ook de moederloze kittens weer tevoorschijn. Vanmiddag werd ik gebeld over 2 kittens die afgegeven waren bij het containerpark. Gelukkig weet men dat ik buiten paarden ook erg van andere dieren hou en zodoende kwam de vraag of ik kon helpen. Het bleken 2 kleine wurmpjes te zijn van nog geen week oud. Na het toedienen van de eerste hulp (onder warmte lamp leggen en suikerwater toedienen) belde ik Catshelter die mij al vaker hebben geholpen en vice versa. Een uur na aankomst kregen de kleintjes hun eerste flesje warme melk waar ze gretig van dronken.

Op de site van Catshelter had ik al gezien dat er een kattin met 4 pas geboren kittens op een opvangadres lag en vandaar mn suggestie om deze 2 kleintjes daar bij te leggen. Uiteindelijk geeft moedermelk ze de meeste kans. Tegen het einde van de middag kreeg ik telefoon dat de kittens onderweg waren naar dit opvanggezin. Het gevaar is nog niet geweken maar de kansen op succes zijn groot.

Ik hoop van harte dat mensen hun gevoel laten spreken en niet zomaar kittens dumpen zoals deze 2 is overkomen. Ze raken zeer snel onderkoeld en hebben zonder hulp geen enkele overlevingskans. Castreer katers, steriliseer de poezen om een babyboom te voorkomen. Wil je meer doen? Biedt je dan aan als gastgezin om kittens op te vangen, zeker de komende maanden is alle hulp welkom.