20 apr 2010

Kort maar krachtig

Eerder dit jaar kwam Bungee bij ons wonen. Een prachtige dubbel geregistreerde Rocky Mountain Horse/Kentucky Mountain Horse merrie van 10 jaar. We waren razend enthousiast over haar komst. Fanatiek begon ik met het trainen om Bungee zo snel mogelijk klaar te stomen voor het workshopseizoen van dit jaar. Samen genoten we van veel buitenritten in verschillende tempi tölt en haar conditie werd stilaan beter.

Ondanks de klik die wij samen hadden is Bungee echt een één-persoons paard. Ze heeft het niet zo op vreemden en dat is als lespaard niet evident natuurlijk. Het duurde niet lang voor ik besefte dat ik noch Bungee, noch lesklanten een plezier zou doen en in overleg is besloten dat Bungee terug naar haar vorige eigenaar zou gaan.

Met pijn in mijn hart heeft Bungee ons weer verlaten. Al weet ik dat zij hier niet gelukkig zou zijn geworden, wij saampjes hebben toch een heerlijke tijd gehad. Ze pakte de training goed op en bewees een dappere dame te zijn tijdens onze boswandelingen. Ik zal haar missen!