18 sep 2009

Freubelen met de jaarlingen

Vanmiddag heb ik een 'spijbel'middagje genomen en ben eindelijk tussen de paardjes gekropen. De laatste tijd is het zo druk met vanalles dat ik daar bijna niet aan toe kom. In een opwelling bedacht ik me dat ik best iets met de jongens kon doen en aangezien ik een zadel in de buurt had dacht ik........ waarom niet?!

Silas is altijd haantje de voorste en in voor iets nieuws dus hij mocht de spits afbijten. Tja, ik heb altijd al beweerd dat hij zadelmak is geboren en inderdaad, hij gaf geen krimp. Het dekje was leuk, de singel was leuk, het zadel was leuk en dat alles op zijn rug was ook leuk! Hij liep er zonder enige twijfel mee rond en ook de geluidjes van leer etc vond ie prima. Mooi! Next!

Jazz had al geïnteresseerd staan toekijken maar werd toch argwanend toen hij een halster omkreeg. Kijken is leuk maar meedoen? Het dekje was ok, t zadel wilde hij best besnuffelen maar dat was dan ook wel genoeg. Hij had dus wat meer tijd nodig om te wennen aan het idee dat er iets op zijn rug kwam te liggen. Met veel tekst en uitleg vond Jazz er al snel weinig spannends meer aan. Overigens ziet hij er vreemd uit na een rolpartij door de bramen...

2 jaarlingen zadelmak in 30 minuten! Zulke leermomenten zijn geweldig en als we dit het komende jaar nog een aantal keer herhalen dan zal het inrijden op latere leeftijd geen enkel probleem gaan geven.

En ik? Ik ben trots!