1 sep 2009

Updaten

Na een boeiende open clinic met Nelleke Deen op onze lokatie in juli was het eind augustus tijd om weer een update te volgen. Spirit en ik zijn 4 dagen gaan 'updaten' voor mijn Centered Riding Instructeurs licentie. Deze training is een combinatie van les krijgen en zelf les geven aan student ruiters samen met een collega instructeur. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan grondoefeningen om je houding te verbeteren en lichaam los te krijgen alvorens je gaat rijden.

Al jaren hebben we een leuk groepje instructeurs die goed kunnen samenwerken, elkaar helpen en 's avonds hebben we de grootste lol. Een uitstekende combinatie! Overdag serieus aan het werk en 's avonds ontspanning en veel gelach.

De clinic werd gegeven door de Amerikaanse Robin Brueckmann, bijgestaan door Nelleke Deen. Robin is Senior instructeur en rijdt dressuur op Grand Prix niveau en heeft meerdere malen deelgenomen aan de Paralympics. Ze is vervent Yoga beoefenaar en heeft ons veel verschillende oefeningen aangereikt om schouders, bekken en heupen los te maken.

Mijn persoonlijke doel was om te upgraden naar level II. Het papierwerk moet nog in orde gemaakt worden maar binnenkort mag ik als Centered Riding Instructeur level II door het leven. Het waren 4 intensieve dagen die uitermate leerzaam waren en weer veel inspiratie hebben gebracht. Voorlopig kan ik hier nog een hele tijd op teren!