13 aug 2012

Gangenpaardendemo

Gisteren waren we van de partij tijdens de HorseFair in Lommel. We: Joyce en Yvonne met hun Mangalarga's en Mariska en ik met de Walker. De laatste demo die ik heb gereden was alweer bijna 2 jaar geleden. Zo lang terug? Ja! Dat was tijdens Equirience in 2010. Vorig jaar een jaartje uit de running maar nu weer vol in het zadel.

Veel tijd qua voorbereiding was er niet. Ravi heeft de laatste maanden vakantie gevierd en mogen babysitten op de jaarlingen. 2 weken terug hebben we hem weer naar huis gehaald en het rijden weer opgepakt. Ik was erg nieuwsgierig hoe hij het rijden op een vreemde locatie zou oppakken. Terugkijkend op de dag mogen we heel trots zijn op alle paarden. Voor de MM Iepke was het een primeur en ze deed het super samen met Yvonne, Ravi deed het ook bijzonder goed terwijl ik speakerde en Mariska en Joyce met hun paarden reden alsof ze nooit anders gedaan hebben.

6 jaar geleden deed ik voor het eerst mee aan dit evenement georganiseerd door Sandra van Ooijen en haar man Geert. Destijds reed ik met Spirit en vriendin Hannalies reed op Bruce, mijn eerste paardje. Omdat Spirit niet wilde laden reed ik te paard naar de locatie die toch net iets verder weg bleek dan gedacht (18 km). Voordeel was wel dat Spirit niet meer los gereden hoefde te worden ;) Anno 2012 rij ik met mijn eigen gefokte Ravi en tevens beste maatje.

We mochten 2 x optreden en hadden een stand met rasinformatie met de paardjes in het zicht. Het was erg leuk oude bekenden te ontmoeten, bij te kletsen met mede gangenpaardenbezitters en kennis te maken met nieuwe gezichten die enthousiast reageerden op onze demo en paarden.

Voor ons een zeer succesvolle dag met mooi weer, blijde gezichten en een prettige samenwerking met de verschillende rassen. Volgend jaar weer!