13 aug 2012

Kleintjes worden groot!

Afgelopen zaterdag arriveerde Oreo bij ons voor training en verkoop. Het blijft bijzonder om je eigen kroost zoveel jaar later weer op eigen terrein terug te zien. Afgelopen maand kwam Bud, Ravi zijn volle broer, bij ons in training en nu is Oreo hier. Samen met Ravi zette hij destijds de boel op stelten hier. In de tussentijd heb ik Oreo nog wel gezien, zo bracht ik in 2009 Lilly naar hem toe om gedekt te worden. Hun zoon, Trip werd in 2010 geboren. Oreo werd in het najaar van 2010 gecastreerd, hij was toen al ingereden. Door tijd- en ruimtegebrek komt hij nu beschikbaar. Oreo staat bij ons in de verkoop en ondertussen zal ik hem weer wat in conditie brengen en gangtechnisch doorrijden.

Vandaag was de eerste dag dat ik met hem heb gewerkt. We zijn begonnen in de roundpen met een bitloze optoming (Glueksrad). Aangezien Oreo nog niet eerder bitloos werd gereden is het rijden in een kleinere ruimte zeker aan te raden. Aanvankelijk reageerde hij nauwelijks op het sturen maar na het nodige oefenen viel 'z'n frank'. Oreo is een groot en stevig gebouwd paard en zijn moeder Rose kennende was ik razend nieuwsgierig naar zijn gangen. Eenmaal in de versnelling plezierde hij me met een heerlijke flatwalk. De kracht waarmee hij voortbewoog leek wel een stoomlocomotief die steeds een tandje in tempo verhoogde: Tjoeke, tjoeke, tjoeke, tjoek!

Toegegeven, Oreo is niet regelmatig bereden en wat stijfjes maar met de nodige oefeningen komt dat helemaal in orde. Hij deed prima zijn best! De laatste keer dat hij in de roundpen liep was tijdens de open deur in 2005. Kleine jongens worden groot!

Voor de liefhebber is Oreo beschikbaar. Een stevig paard, solide van bouw, mensgericht en zeer mooi. Oreo beschikt over comfortabele gangen en zal komende periode verder getraind worden. Neem gerust contact op voor meer informatie of kom eens persoonlijk kennis maken.