10 dec 2009

His Masters Voice is heard

'15 jarige Tennessee Walker ruin Eddie te koop' zo luidde de korte advertentie die ik ergens op internet aantrof. Eddie? Dat kon maar 1 paard zijn. Eddie is de enige nakomeling van de eerste Walker die ik ooit heb mogen berijden; Master genaamd. Is het alweer zo lang geleden? Ik weet dat Eddie een vos ruin is, braaf en knuffelig. Na zijn 3e jaar ben ik hem uit het oog verloren. Hoe zou het met hem gaan?

Ik neem contact op en hoor de situatie aan. De eigenaresse zoekt een goed thuis en wel op korte termijn. Daar weet ik wel raad mee. Eén telefoontje, een kennismaking en een trailerritje verder staat Eddie op zijn nieuwe weide samen met een rasgenootje. Het klikt wonderbaarlijk goed tussen Ed en Bud, in no time rennen en spelen ze door de wei alsof ze elkaar al jaren kennen.

Vandaag kwam Ed op bezoek met zijn nieuwe verzorger en hebben we ook kort onder zadel kennis gemaakt. Ed was precies zoals ik me hem herinnerde; een braaf dier, werkwillig en vol goede zin. Dit waren veel vliegen in één klap; Ed blij, Bud blij, Mark blij en ik blij. Dat belooft niets dan goeds!

Deze winter hebben ze alle tijd om te wennen aan elkaar en de omgeving. Ed kan geconditioneerd worden om komend voorjaar te gaan genieten van lange ritten door het prachtige Belgische landschap. Have fun!