30 nov 2009

4 weken na aankomst

Wat een groot paard is het toch maar o, zo een baby. Lulu is 4 jaar en woont nu 4 weken bij ons. Het is een schat, knuffel en troetelbeer eerste klas. Tot nu toe hebben we baggerweer gehad maar vandaag scheen dan eindelijk de zon.

Lulu heeft ondertussen vriendjes gemaakt met Paloma en Spirit maar ook met Dora, onze Cane Corso. En dat Lulu nog jong is, moge duidelijk zijn met haar speelse gedrag. Zodra ze Dora ziet wil ze spelen. Is dit wel een paard? Het levert in ieder geval erg leuke plaatjes op. Maar als Lulu recht op mij (lees Dora die voor mij zit) af komt gegaloppeert wordt t toch wel goed opletten. Gelukkig is dit een enorm lief dier die echt jong en speels is zonder ook maar iets van kwaadaardigheid. Ze springt, draait, bokt maar alles ruim op afstand. Lulu is netjes opgevoed.

De dierenarts heeft vandaag ook een chip geplaatst, verplichte kost tegenwoordig. Ook hij was onder de indruk van haar voorkomen en karakter. Tjonge, en we waren al zo blij met haar. Later die middag doet ze een dutje in de zon. Ik ga op haar zitten en geef haar een grote knuffel. Knor, grommel, kreun.. Lulu vindt alles best. Dora komt er ook bij en springt (op uitnodiging) op mijn schoot. Als ik haar vraag op Lulu te springen die nog altijd relaxed op de grond ligt, doet ze dat enthousiast. Het boeit Lulu niet, hoe meer aandacht hoe beter. Een straaljager die door de geluidsbarierre vliegt maakt een abrupt einde aan dit vredige tafereel. Wij kunnen heel snel opstaan! Snorkelend zoekt Lulu steun, wat was dat? Ja, leg dat maar uit...