3 feb 2011

Memories

Tijdens een opruimmanie (moet ook eens gebeuren) kwam ik oude cd's tegen waaronder één met foto's van mijn reis naar Colorado. Time flies, dit jaar is het alweer 10 jaar geleden. In 2001 vloog ik een week na 9/11 naar Steamboat Springs om Walkers te selecteren voor Europa en te genieten van vele trailritten. Meerdere malen mocht ik mee koeien vangen en natuurlijk reed ik op een Tennessee Walker. Mijn favoriet Warior was een giga ruin van 1.65m die zeer imposant overkwam maar op je pinken te rijden bleek. Ik verloor mn hart aan dit paard en aan de herfst in Colorado. Wat een prachtige natuur.

Destijds was ik nog niet voorzien van een digitale camera maar toch wist een collega op het reclame bureau waar ik op dat moment werkte een mooie collage te maken van de korrelige foto's. Volgens iedereen was het super reclame voor Marlboro, ware het niet dat die altijd rokende heren te paard in hun advertenties gebruikten. Inmiddels ben ik al jaren gestopt!

Voor Warior liep het minder goed af. Ik heb nog geprobeerd om hem naar Europa te halen maar hij was reeds verkocht. Onlangs hoorde ik dat hij 1,5 jaar geleden is overleden. De wereld is weer een superpaard armer. Bummer. Ironisch genoeg woonde onze Spirit in 2001 in Steamboat Springs al heb ik haar toen niet ontmoet. It's a small world...