28 jan 2009

Frutzels

Elk voordeel heeft z'n nadeel zeggen ze. Maar elk nadeel heeft op zijn beurt ook weer een voordeel! En zo niet, dan zal ik daar toch mijn uiterste best voor doen ;) Nadat de 2 geadopteerde Abessijnen vlak voor de kerst weer naar hun vorige eigenaresse terug verhuisde was het stil in huis. Ja, stil! Zelfs met 5 honden en 3 katten. Wie eenmaal de Somali (of de kortharige versie Abessijn) heeft mogen bedienen weet waar ik het over heb.

Stiekem ben ik gaan rondkijken en trof een nestje kittens in Nederland. Het toeval wilde dat de vader van dit nest nauw verwant was aan onze Lucius, een prachtige Somali kater die enkele jaren geleden spoorloos is verdwenen een dag voor castratie. Het 2e toeval was de geboortedatum van het nestje: op mijn verjaardag! Ondanks de pogingen om mijn ogen hiervoor te sluiten kon ik niet anders dan het 'toeval' te accepteren en binnen te laten. En zo lopen er nu 2 kleine spruitjes, 2 wervelwindjes, 2 kleine duiveltjes maar ook 2 snoezige poezels door de kamer te dartelen. Het zijn zusjes en het rode monstertje heeft de naam La Rhett gekregen, de wildkleurige femme fatale draagt de naam Sizo.

De aanpassing verliep probleemloos. Izzy (15 jarige Somali) ontfermde zich zorgzaam over haar nieuwe kroost. De kittens hadden mijn werkplek (het bureau) al snel ontdekt en de 1 loopt nu over het toetsenbord terwijl de andere speelt met de rits van mijn vest. Ze weten al precies wanneer het etenstijd is voor een portie biologisch vlees (brokjes onbeperkt beschikbaar) en alle speeltjes worden tot vervelends toe misbruikt. Er valt nog te werken aan de opvoeding. Met potgrond spelen uit een plantenbak is kennelijk minstens zo leuk als de speelgoedmuis door de kamer meppen. De hangmat met verdiepingen (geweldige uitvinding) bevalt uitstekend en doet dienst als slaapplaats en speelplek. Aanvankelijk was La Rhett iets terughoudend naar de honden maar ze loopt nu heel stoer tussen een wirwar van hondenpoten over de keukenvloer.

Het zijn 2 heerlijk eigenzinnige frutzels die het geweldig vinden om gekroeld te worden. Je moet niet vreemd opkijken als er plots een kitten in je broek hangt want voorlopig vinden ze dat een geweldige manier om bij je op schoot te klimmen!