27 jan 2009

Creatief met ...

Leer! Vorig jaar zomer trof ik een advertentie op Internet met prachtige handgemaakte leren tassen. Ik nam contact op met de maakster en na verschillende creaties te hebben gezien wist ik het zeker: Ik wilde zo'n mooie, handgemaakte tas voor mezelf!

Ontelbaar veel mailtjes vlogen heen en weer en al snel bleek dat elke tas een absoluut kunstwerk was. Ik werd geconfronteerd met vragen waar ik nooit bij stil had gestaan. Dit was echt vakwerk waar ik als leek geen kaas van gegeten had. Dolly en ik leerden elkaar goed kennen en we moesten ons enorm inleven in elkaars gedachten en passies. Voor mij de uitdaging om een schets te maken, Dolly moest op haar beurt mijn hersenkronkels omvormen tot een mooi en functioneel product.

Tja, en wat wilde ik dan eigenlijk? Uhm?
Een leren tas van formaat, hoofdzakelijk bestaande uit natuur tinten. Het leer mocht van verschillende soorten en structuren zijn en er kon ook koeienhuid in verwerkt worden. Verder hou ik van vooral ronde vormen (een kriem om te stikken) en om de tas super persoonlijk te maken wilde ik kwastjes met haar van mijn paarden verwerkt hebben aan de tas.

De spanning werd hoog gedreven maar eindelijk kreeg ik dan een eerste foto te zien. Het was alsof ik thuis kwam. Dit is precies wat ik in gedachten had! Dit is mijn tas, uniek in zijn soort, compleet met paardenhaar van mijn geliefde 4-voeters. Zo is er een kwastje van Ravi, mijn grote trots. Een bijna 4 jarige hengst die bij ons geboren is, zoon van onze Lilly en de Zwitserse hengst Chinook. Nog een kwastje van Honor, Sheba en last but not least een gemengde kwast met haren van Potter en Secret. Dit kwastje staat symbool voor hun in 2007 doodgeboren veulen Pleasure's AnnaBelle.

Ik ben dolblij met het resultaat en wil Dolly ook enorm bedanken voor haar inzet, geduld en inlevingsvermogen. Ik geloof dat we allebei zeer tevreden én trots zijn op het resultaat, en terecht! Voor meer informatie over het werk van Dolly & El Charro: bitloos@gmail.com