10 jun 2012

Eindelijk onze eigen rijbak!



Vlak voor mijn vertrek naar Frankrijk werd het begin gemaakt van het aanleggen van onze eigen rijpiste. Hoe? Op de meest natuurvriendelijke manier en zonder enige toevoeging of verandering aan de bodem: het keren van de grond. Aangezien we op zandgrond wonen ligt deze optie voor de hand. Niks geen drainage of toevoeging van onnatuurlijke producten.

Terwijl ik in Frankrijk Rocky Mountain Horses aan het trainen was werd er thuis hard gewerkt aan de afwerking van het geheel; de omheining in bruin band met houten palen. Toen ik gisteren moe maar voldaan thuis kwam trof ik een prachtige nieuwe omheining en lag de piste er mooi bij. Vandaag scheen de zon (speciaal meegenomen uit het zuiden) dus reden temeer om de rijbak in te wijden! Dit was tevens de eerste keer dat ik Capriano thuis reed, tot nu toe had hij zich enkel met de dames bezig gehouden (en met succes!).

Het testritje is zeer goed bevallen. De rijbak is geschikt verklaard voor gebruik voor de clinic later deze maand!