29 apr 2011

Zo gaaf!

Sinds vorige week staan de paarden (groep van 5) in een verse wei. Om ze niet direct teveel gras te laten eten staan ze 's nachts in de paddock met schuilstal die grenst aan de wei. Daarnet ging ik op mn stalen ros naar de wei om de paarden binnen te halen.

Bij aankomst stond de hele groep helemaal achterin en hadden ze me nog niet gezien. Ik fluit met mn vingers tussen mn lippen en roep de paarden op de 'Tennessean' manier. Ed is de eerste die opkijkt en voor ik het weet hoor ik een gedonder van 'kataklop, kataklop' en denderen 5 paarden in noodtempo recht op mij af de paddock in. Ik sta met glimlach van oor tot oor te genieten van de grond die onder mijn voeten trilt en het zien van mijn paardjes die zo enthousiast op me afkomen.

Nee, ze komen niet om te eten. Ik voer 1 x per dag wat bij en dat is in de ochtend dus geen truukjes om ze naar binnen te lokken maar 'gewoon' enthousiaste dieren die duidelijk geen hekel aan me hebben. Goh, wat heb ik het weer getroffen met ons beestenspul.

Sorry, geen foto dit keer!