14 okt 2009

Warm mandje gezocht

Het lijkt hier af en toe wel een opvangcentrum. Sommige dieren haal ik persoonlijk binnen, anderen worden gebracht, een aantal betreden op eigen initiatief ons terrein en besluiten dat het hier best ok is. Iedereen is welkom maar niet iedereen kan blijven en als dat het geval is dan zoeken we een gepaste plek. Zo ook deze keer.

Gisteren stapte een perzik kleurig kitten parmantig de oprit op. Het snuffelde hier en daar en besloot zn behoefte te doen in de voortuin. Ik wist van het bestaan van een nest wilde rode kittens af en twijfelde geen moment. Met wat handigheid had ik 1 kitten zo te pakken, de 2e volgde snel. Het zijn 2 pracht exemplaren, heel licht van kleur met middellange haren. Met al 5 katten zitten we echt vol maar ik weet zeker dat ergens een warm mandje klaar staat voor deze kanjers.

Ze eten en drinken goed en zijn al handtam. De kittens zijn zeer aan elkaar gehecht en ik heb ze dan ook Coco & Chanel genoemd. Geschatte leeftijd: 8 weken. Na ontworming en ontvlooiing zullen de kittens geënt worden. Serieus geïnteresseerden die beide kittens een permanent thuis willen geven kunnen contact opnemen met Catshelter.

Update 19 oktober Coco & Chanel zijn nu 5 dagen in huis en maken het goed. Chanel (kattin) had een slechte start, was onderkoeld en onder gewicht. Dankzij een warmtelamp en goede voeding is ze een stuk bijgekomen. Ze liggen beiden te knorren op schoot.