1 jun 2009

New kid on the block!

Afgelopen vrijdag ochtend werd ik in alle vroegte wakker van het gehinnik van Rose. Het was 4 uur en ik was nog slaapdronken. Het liefst wilde ik weer slapen maar ergens hoorde ik een stemmetje die er op aandrong om toch op te staan en te kijken wat er met Rose aan de hand was.

Rose was drachtig van Ravi en was uitgerekend voor 19 juni. Eerder die week had ik haar naar huis gehaald en haar in de 'kraampaddock' gezet. Haar uier was 1,5 week eerder begonnen met ontwikkelen, iets wat normaliter 3 tot 4 weken duurt tot de bevalling.

Terwijl ik het slaap nog uit mijn ogen wreef liep ik richting paddock. Rose keek me met grote ogen aan. Daar om de hoek, buiten de omheining was 'iets' aan de hand. De som was snel gemaakt... En daar stond het dan, een rood veulentje die verward bij de paddock van Secret en Spirit stond. Snel liet ik Rose uit haar paddock zodat moeder en kind herenigd konden worden. Nadat de eerste stress weggeebt was heb ik beiden weer naar hun paddock geleid.

Het veulen stond al stevig op de benen, was volledig droog en dronk gretig. De nageboorte lag op stal en was in orde. Dit was absoluut niet verwacht en ik heb de bevalling dus ook gemist. Belangrijker is dat we wederom een gezond veulen hebben en dan ook nog eens het spitting image van zijn vader Ravi. Dit is tevens Ravi zijn eerste nakomeling en wij zijn apetrots!

We noemen deze rode kanjer Pleasure's Flaming Sambuca, roepnaam Sam!